Перейти к содержанию

LevAris

Пользователи
  • Постов

    7
  • Зарегистрирован

  • Посещение

Информация о LevAris

  • День рождения 01.01.1970

Посетители профиля

Блок последних пользователей отключён и не показывается другим пользователям.

Достижения LevAris

Newbie

Newbie (1/14)

0

Репутация

  1. С Днем Рождения, LevAris!

  2. С Днем Рождения, LevAris!

  3. Вот появился новый ролик, который кое что проясняет. Оказывается типа парниша пожертвовал частью тела, что-б спасти дракона http://38.118.133.70/gt_vault/t_drakengard.mov
  4. Секох >То есть для геймплея это, понятно, непринципиально, но чтобы мотивация оказалась настолько смехотворной... Такого не было даже в Дракане. Вот еще текстик: IGN: Can you tell us a little about the inspiration and story behind Drakengard? Takamasa Shiba: I could probably spend 30 minutes alone explaining the full story [laughs]. Basically though, it's based on the Celtic myth and stories from the Northern parts of Europe. It's a fantasy world based on those tales, with a bit of Japanese culture revisionism. It's a story that all the creators and people involved have wanted to do for a very long time. It's not as bright or lighthearted as Final Fantasy or Dragon Quest is either -- this is a very sad, darker-toned saga. Anyway, to simplify the story: there's an Empire force and an Allied force. One day all of a sudden the Empire appeared out of nowhere and invaded all the world's Allied kingdoms. Unfortunately there's a secret seal that the Allies are supposed to keep closed and naturally the Empire opens it. Once they do, all the monsters and bad things come pouring out and overtake the land. The main character in the game (known as Kaimu) is the former prince of the world's smallest Kingdom and to make things even more interesting; his sister Furiae is the keeper of the secret seal. Once the empire invades, they take his sister and you can only guess what the main character's objective is from there. Of course, Kaimu needs more power to stop the Empire so he makes a deal with the superior species, the dragon. To do that, he has to sacrifice some part of his body, so he decides to sacrifice his voice. That's why you can see that Tattoo on his tongue in the artwork, because he lost his voice. Once the sacrifice was made, the dragon and Kaimu share a bond and each other's lives -- from there they're off to save Furiae and defeat the enemy. And that's the basic story. Sorry, I can't really say anything more without revealing the good stuff. [laughs] ( http://www.squaregamer.com/forum/viewth ... p?tid=3474 ) Фактически в сказочном или фентезийном мире можно найти много объяснений жертве части тела ради выполнения миссии - начиная от таким образом показанной преданности и заканчивая элементарным "Почему аборигены съели Кука". Потому лично я подожду большей информации о сюжете, тем более что я верю, что такая серьезная в приставочном мире роллевая компания, как Enix, не опустится до абсолютно бредовой сюжетной линии.
  5. Секох >Кажется самоочевидным, зачем человеку дракон (тогда, правда, прощай, крутизна! ), а зачем дракону человек? Вот более менее полная сюжетная линия игры: The story of Drakengard begins in a world where there are two major forces: the Empire and the Allies. Seemingly out of the blue, the Empire became aggressive and invaded the Allies' lands. The Allies were guarding a special seal, and the Empire managed to break it, thus opening a Pandora's box of sorts. Monsters flowed into the land, overrunning everything and creating chaos. The Empire also took a young woman named Furiae, who was the guardian of the seal. Her brother, Kaimu, is the prince of a small kingdom, and naturally, he must set out to rescue her. In order to attain the power to defeat the Empire, Kaimu struck a deal with the most powerful of all creatures: the dragon. By sacrificing his ability to speak (and receiving a special mark on his tongue to commemorate the event), Kaimu and the dragon became allies. Shiba hinted that the world will eventually "collapse," and that this widespread destruction will reshape the world by creating craters, volcanoes, and other formations. In addition, the game will have multiple endings that depend on which paths have been taken by the player.
  6. Секох >Непонятно, зачем герой ролика полез сражаться, если у дракона есть огнемет. Ладно, даже если количество огнедыханий ограничено, дракон когтями все равно больше навоюет, чем тот парень своим мечом-бензопилой. Это следует из ролика же, кстати. Там парень, насколько я понял из ролика, еще магией владеет. То бишь в состоянии нанести весьма серьезный урон врагу даже своими силами.
  7. Вирм из глубин Про Disciples - нада будет посмотреть. А по поводу драконов-морфов как в Визардри8, то тут есть альтернативы, типа FFIX - там есть симпатишная дракончиха Фрея - http://www.valandria.net/cosplay/pics/2002/freya_cg.jpg
  8. >Глаз дракона. Играл когда-то в демо версию данной игры. С точки зрения динамики полетов - нету ее там, этой динамики. Возможно там есть какой глубинный смысл, по демке я особо не понял. В любом случае спасибо за ответ. Пока прошло время с первого моего поста, вспомнил еще игруху - Dragonriders: Chronicles of Pern - средней занудности квест.
  9. LevAris

    Игрухи

    засмотрел намедни знатный ролик - http://www.rpgamer.com/games/other/ps2/ ... onmov.html интересная наверное будет игра. вообще какие знатные сабжевые игры, окромя Дракан, знает народ? А то создается впечатление, что несмотря на богатство данной тематики игр практически не существует. На ум приходит Сеговская Panzer Dragoon Orta, но ящика у меня нет.
×
×
  • Создать...